دوره آموزش نرم‌افزار WaterGEMS v8i – قسمت اول (معرفی)

از نرم‌افزار واترجمز (WaterGEMS) برای طراحی و آنالیز شبکه‌های توزیع آب استفاده می‌شود. در عین جامع و کامل بودن این نرم‌افزار، کارکردن با آن بسیار ساده است.

کاربردهای نرم‌افزار WaterGEMS

به کمک این نرم‌افزار می‌توانید اصول رفتار سیستم‌های آبی را یاد بگیرید و ببینید نسبت هر روش چه واکنشی نشان می‌دهد، چطور توزیع می‌شود و برای اینکه توزیع شود به چه چیزهایی نیاز دارد.

از شبیه‌سازی جریان آب و آتش گرفته تا آنالیز قیمت انرژی در این محیط مالتی پلتفرم پیدا می‌شود.

اگر به‌طور جزئی‌تر وارد شویم، قابلیت‌های WaterGEMS عبارت خواهند بود از:

آنالیز لوله‌ها و دریچه‌های مهم

این نرم‌افزار می‌تواند نقاط ضعف سیستم‌های توزیع آب را بیابد، کیفیت شیرهای جدا را بسنجد، توانایی جداسازی اجزای سیستم و قابلیت قرار دادن شیر در نقاط مختلف سیستم را ارزیابی کند.

وقتی داده‌های مربوط به شیرهای فلکه را در واترجمز وارد کنید، می‌تواند اجزای شبکه را به‌طور خودکار مشخص کند.

ارزیابی قدرت جریان آتش

با استفاده از یک مدل هیدرولیک توزیع آب می‌توان مکان‌های نا مقاوم در برابر آتش را تعیین کرده و آن‌ها را بهبود بخشید. مثلاً می‌توان اندازه یا مکان لوله‌ها، پمپ‌ها و مخازن را طوری تغییر داد که در مسیر جریان آتش قرار بگیرند و بتوانند محافظت در برابر آتش را انجام دهند.

ساخت و مدیریت مدل‌های هیدرولیک

واترجمز از فرمت داده‌های خارجی شناخته‌شده‌ای که اثربخشی خود را ثابت کرده‌اند استفاده می‌کند و به‌این‌ترتیب برگشت سرمایه یا سود شما افزایش خواهد یافت.

به‌علاوه مهندسی داده‌ها و تولید داده‌های ورودی را به‌طور خودکار انجام می‌دهد.

درنتیجه اثربخشی مدل‌هایتان افزایش خواهد یافت و شما نیازی به صرف وقت زیادی بر روی مدل‌ها و بهینه کردن آن‌ها ندارید. به‌این‌ترتیب زمان بیشتری برای اتخاذ تصمیمات مهندسی در اختیار خواهید داشت، تصمیمات بهتری خواهید گرفت و نهایتاً اینکه این فرایند مدل‌سازی، اقتصاد شما را پویا و موفق‌تر خواهد ساخت.

طراحی سیستم‌های توزیع آب

ازجمله قابلیت‌های مدیریتی واترجمز توجه به طراحی‌های جایگزین است که درنتیجه آن شما می‌توانید طراحی سیستم‌های پیچیده توزیع آب را با استفاده از نتایج مدل هیدرولیک بهینه‌سازی کنید. هم‌چنین این نرم‌افزار برای بهینه‌سازی شبکه ابزاری به نام Darwin Designer دارد.

توسعه طرح‌های تخلیه و پاک‌سازی آب

این نرم‌افزار به شما نشان می‌دهد که با توجه به مسیر و قطر لوله‌ها، سرعت جریان آب در مسیرهای اصلی را تا چه حد افزایش دهید تا با یک‌بار فلاش کردن تمام بقایای جامد و پسماندها از آن خارج شوند و لوله‌ها کاملاً تمیز شوند. به‌این‌ترتیب می‌توانید در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

تشخیص هدر رفت آب

با مطالعه میزان کاهش فشار می‌توانید متوجه شوید چه مقدار آب به‌صورت نشتی به هدر می‌رود. با وارد کردن داده‌های فشار و جریان آب به نرم‌افزار واترجمز می‌توانید مکان‌هایی را که احتمال نشتی آب در آن‌ها می‌رود تشخیص داده و به‌این‌ترتیب از هدر رفت آب جلوگیری کرده و برگشت سرمایه یا سود شما افزایش خواهد یافت. تنها نرم‌افزاری که چنین قابلیتی دارد، نرم‌افزار واترجمز است. تأثیر این امر بر روی مشتریانتان بی‌نظیر خواهد بود.

اولویت‌بندی تعویض لوله‌ها

با نرم‌افزار WaterGEMS می‌توانید لوله‌هایی را که نیاز به تعویض یا تعمیر دارند تشخیص دهید. این اولویت‌بندی بر اساس جنبه‌های مختلفی صورت می‌گیرد ازجمله اهمیت عملکرد و قدرت تحمل لوله.

شبیه‌سازی شبکه‌ها در لحظه

مدل هیدرولیکی کالیبره شده خود را به سیستم SCADA متصل کنید تا وضعیت خطوط مدل به‌صورت خودکار به‌روزرسانی شود. به‌این‌ترتیب می‌توانید همیشه مراقب سیستم باشید و از درستی عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
نظرات

مقالات مرتبط

ثبت سفارش

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .