ثبت‌نام بدون کنکور در پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌هایی است که علاوه بر برخورداری از کیفیت آموزشی بالا، بدون کنکور نیز ثبت‌نام می‌کند.

با توجه به تعداد قبولی‌های کارشناسی ارشد دانشگاه، بیشترین میزان قبولی مربوط به دانشجویان دانشگاه پیام نور بوده و این نشان از کیفیت خوب این دانشگاه دارد. چراکه این دانشگاه بیشتر دانشجو محور بوده و بار بیشتر آموزش بر عهده دانشجویان قرار دارد. به‌علاوه امتحانات پایان هر ترم در دانشگاه پیام نور به‌صورت جامع برگزار می‌شود و اساتید دخالتی در طرح سؤالات ندارند. همین باعث می‌شود تا دانشجویان این دانشگاه تنها به نکاتی که در کلاس گفته می‌شود اکتفا نکرده و خود به مطالعه منابع آموزشی بپردازند.

با همه این‌ها، این دانشگاه سعی در تسهیل ورود دانشجویان به دانشگاه دارد و تا جای ممکن امکان ثبت‌نام بدون کنکور را برای داوطلبان محیا ساخته است.

رشته‌های بدون آزمون پیام نور

دانشگاه پیام نور برای تمام رشته‌ها پذیرش بدون کنکور دارد و تنها تعداد کمی از دانشگاه‌ها آن‌هم فقط چند رشته محدود از طریق کنکور دانشجو می‌پذیرند. به‌طوری‌که تقریباً می‌توان گفت ثبت‌نام کارشناسی دانشگاه پیام نور بدون کنکور است.

در مقطع کارشناسی ارشد نیز از دو طریق می‌توانید بدون کنکور به دانشگاه راه پیدا کنید؛ یکی با ثبت‌نام در مراکز بین‌الملل دانشگاه پیام نور و دیگری با ثبت‌نام فراگیر پیام نور.

کلیه رشته‌های بدون کنکور مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور را می‌توانید از لینک معرفی رشته های بدون کنکور مشاهده کنید.

شرایط ثبت‌نام پیام نور بدون کنکور

ثبت‌نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور شرایط خاصی ندارد و مانند ثبت‌نام بدون کنکور سایر دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل و میزان ارتباط رشته تحصیلی با رشته انتخابی صورت می‌گیرد.

برای ثبت‌نام در دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و دفترچه راهنمای ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی را دریافت نمایید.

برای ثبت‌نام در فراگیر پیام نور نیز از منوی سمت راست سایت سازمان سنجش، فراگیر پیام نور را انتخاب کنید. در زمان ثبت‌نام دفترچه راهنما در قسمت بارگذاری می‌شود.

و اما برای ثبت‌نام در مراکز بین‌الملل پیام نور که بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرند می‌توانید با آموزشگاه هورین تماس حاصل فرمایید. لازم به ذکر است تمام واحدهای مراکز بین‌الملل در کشورهای خارجی نبوده و این مراکز در برخی شهرهای داخل کشور نیز واحد دارد.

زمان ثبت‌نام پیام نور بدون کنکور

زمان تقریبی ثبت‌نام بدون کنکور کلیه دانشگاه‌ها در مطلب مهلت ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه نوشته شده. پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات دقیق‌تر به آن مطلب مراجعه نمایید.

انواع پیام نور بدون کنکور

شما از سه طریق می‌توانید بدون کنکور وارد دانشگاه پیام نور شوید.

مورد اول در این مطلب توضیح داده شد. در مورد دو مورد دیگر نیز مطالبی نوشته شده. شما می‌توانید با کلیک بر روی اسامی آن‌ها به صفحات مربوطه منتقل شده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
نظرات

مقالات مرتبط

ثبت سفارش

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .