داروسازی بدون کنکور دانشگاه بین‌الملل

همان‌طور که در مطلب «رشته داروسازی بدون کنکور» گفته شد، رشته داروسازی بدون کنکور دانشجو نمی‌پذیرد و داوطلبان ورود به این رشته حتماً باید در کنکور سراسری شرکت کنند؛ اما برای اینکه بتوانید بدون قبولی در کنکور، دکتر داروساز شوید راه‌های غیرمستقیم دیگری هم هست که در آن مطلب توضیح داده شده است. ورود به داروسازی بدون کنکور دانشگاه بین‌الملل نیز روش‌های خاص خود را دارد.

داروسازی بدون کنکور دانشگاه

داروسازی بدون کنکور دانشگاه بین‌الملل

معمولاً دانشگاه‌های بین‌المللی سه روش پذیرش دارند:

یکی از طریق آزمون سراسری است؛ یعنی داوطلبان برای ورود به این دانشگاه‌ها باید در کنکور سراسری شرکت کرده و بعد از پذیرفته شدن، در زمان انتخاب رشته، داروسازی دانشگاه‌های بین‌الملل را انتخاب نمایند.

روش دیگر از طریق آزمون اختصاصی است که توسط دانشگاه برگزار می‌شود؛ فلذا ازآنجاکه داروسازی بدون کنکور ندارد، می‌توان پذیرش در آزمون اختصاصی دانشگاه‌های بین‌الملل را به‌نوعی پذیرش داروسازی بدون کنکور دانشگاه بین‌الملل در نظر گرفت. پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران ازجمله دانشگاه‌های بین‌المللی است که برای پذیرش دانشجو آزمون اختصاصی برگزار می‌کند.

روش سوم انتقال دانشجویان پزشکی دانشگاه‌های خارج از کشور به دانشگاه‌های بین‌الملل داخل کشور است. تقریباً اکثر دانشگاه‌های بین‌الملل تحت شرایطی معین از دانشگاه‌های خارج از کشور، دانشجویان رشته‌های پزشکی را جذب می‌کنند. ازجمله این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه بین‌المللی علوم پزشکی شیراز اشاره کرد.

شرایط تحصیل داروسازی در دانشگاه بین‌الملل

اعتبار مدرک دانشگاه بین‌الملل

دانشگاه‌های بین‌الملل اصولاً پردیس دانشگاه‌های سراسری و یا آزاد هستند و مدرکی که به فارغ‌التحصیلانشان اعطا می‌کنند، مدرک دانشگاه اصلی است. مثلاً اگر شما در پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران تحصیل کنید، بعد از پایان تحصیلاتتان به شما مدرک دانشگاه تهران اعطا خواهد شد که ازلحاظ اعتبار شکی در آن نیست.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب شرایط ثبت نام پردیس ها مراجعه نمایید.

انتقال و مهمانی

در ضمن انتقال دانشجویان دانشگاه بین‌الملل به دانشگاه‌های دولتی ممنوع است، اما دانشجویان سایر دانشگاه‌ها در صورت تمایل می‌توانند برای انتقال و یا مهمان شدن در دانشگاه‌های بین‌الملل درخواست دهند.

هزینه تحصیل

دانشگاه‌های بین‌الملل خدمات و تسهیلاتی چون خوابگاه، سرویس رفت‌وآمد و … به دانشجویان ارائه نمی‌دهند و هزینه تأمین این خدمات به عهده خود دانشجویان است. با توجه به بالاتر بودن شهریه دانشگاه‌های بین‌الملل نسبت به سایر دانشگاه‌ها، می‌توان گفت در کل هزینه تحصیل در دانشگاه‌های بین‌الملل به‌خصوص رشته داروسازی دانشگاه بین‌الملل بالاست.

شهریه داروسازی دانشگاه بین‌الملل

به‌طورمعمول شهریه دانشگاه‌های بین‌الملل نسبت به سایر دانشگاه‌ها بیشتر است، به‌خصوص شهریه رشته‌های گروه علوم پزشکی.

برای نمونه شهریه دکترای حرفه‌ای داروسازی پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران برای هر ترم 12،548،800 تومان است.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
نظرات

مقالات مرتبط

ثبت سفارش

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .