دانشگاه‌های بین‌المللی ایران بدون کنکور

برخی دانشگاه‌های ایران اقدام به تأسیس واحدهای دانشگاهی بین‌المللی در خارج و داخل ایران نموده‌اند. ثبت‌نام در برخی از رشته‌های این واحدها بدون کنکور است؛ اما معمولاً هزینه تحصیل در آن‌ها بالاتر از هزینه تحصیل در واحدهای غیر بین‌المللی است.

تحصیل در این واحدهای دانشگاهی شرایط خاصی به‌جز تسلط به زبان انگلیسی برای واحدهایی که خارج از مرزهای ایران قرارگرفته‌اند ندارد. البته ایرانیانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی ایران را دارند باید برای خروج از کشور مشکلی نداشته باشند.

مراکز بین‌المللی دانشگاه پیام نور داخل و خارج از ایران

دانشگاه پیام نور در تعدادی از رشته‌های مراکز بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد، بدون کنکور از داوطلبان ثبت‌نام به عمل می‌آورد.

برخی از مراکز بین‌المللی دانشگاه پیام نور در داخل ایران و در شهرهای عسلویه، قشم و کیش واقع‌شده‌اند. برخی دیگر نیز در کشورهای خارجی شامل کشورهای آذربایجان (باکو)، ارمنستان (ایروان)، افغانستان، اقلیم کردستان عراق (اربیل)، امارات (دبی)، ایتالیا (میلان)، تاجیکستان (دوشنبه)، ترکیه (استانبول)، عمان (مسقط)، فرانسه (پاریس)، قطر، کانادا (تورنتو)، کویت، گرجستان (تفلیس) و مالزی (کوالالامپور) قرار دارند.

برای کسب اطلاع از رشته‌هایی که در این دانشگاه‌ها پذیرش بدون کنکور دارند به صفحه «ثبت‌نام بدون کنکور مراکز بین‌المللی پیام نور» و برای آگاهی از نحوه ثبت‌نام به صفحه «پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 97-98» مراجعه نمایید.

واحدهای بین‌الملل دانشگاه آزاد برون‌مرزی و داخل ایران

دانشگاه آزاد اسلامی نیز یک سری واحدهای بین‌المللی در داخل و خارج از ایران دارد.

هدف از ایجاد این دانشگاه‌ها جذب دانشجوی خارجی به‌خصوص فارسی‌زبانان اقصی نقاط جهان بوده؛ اما دروس در واحدهای دانشگاهی خارج از ایران به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

اکثر رشته‌هایی که در این واحدهای دانشگاهی تدریس می‌شوند، رشته‌های زیرمجموعه گروه علوم انسانی و بیشتر در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد هستند. هرچند در مقاطع کارشناسی و دکتری نیز پذیرش دارند.

تحصیل بدون کنکور در واحدهای بین‌المللی دانشگاه آزاد

برای دانشجویان غیر ایرانی پذیرش دانشجو در واحدهای بین‌المللی داخل ایران بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی ایشان انجام می‌شود. در واحدهای خارج از کشور نیز بر اساس قانون همان کشور عمل می‌شود.

آن دسته از دانشجویان ایرانی که علاقه‌مند به ثبت‌نام در واحدهای بین‌الملل دانشگاه آزاد هستند، فقط در برخی رشته‌های مقطع کارشناسی می‌توانند بدون کنکور ثبت‌نام کنند؛ اما پذیرش در مقاطع بالاتر مشروط به کسب حدنصاب‌های خاصی است که در مطلب «رشته‌های دانشگاه‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور» به آن پرداخته شده است.

نام واحدهای بین‌المللی دانشگاه آزاد بدون کنکور

دانشگاه آزاد در حال حاضر چهار واحد در خارج از ایران دارد که در کشورهای امارات، افغانستان، لبنان و شهر آکسفورد انگلستان قرار دارند. هیئت‌امنای این دانشگاه در نظر دارند در عراق، آذربایجان و شهر حلب سوریه نیز واحدهایی احداث کنند.

در مناطق آزاد تجاری داخل ایران مانند کیش، چابهار، قشم، جلفا، ماکو، بندر انزلی، آیت اله آملی و خلیج‌فارس (در خرمشهر) نیز واحدهای بین‌المللی دانشگاه آزاد تأسیس شده‌اند. علاوه بر این‌ها برخی واحدهای داخل کشور، مانند مشهد، تهران جنوب و واحد علوم تحقیقات دارای پردیس‌های بین‌المللی هستند.

رشته‌های تمام واحدهای بین‌المللی دانشگاه آزاد را می توانید از صفحه «رشته‌های دانشگاه‌های بین‌المللی ایران بدون کنکور» مشاهده نمایید.

شهریه واحدهای بین‌الملل دانشگاه آزاد

شهریه پردیس‌ها و واحدهای بین‌المللی دانشگاه آزاد تا دو برابر شهریه سایر واحدهای آن است.

اعزام دانشجو

اداره کل بین‌الملل دانشگاه آزاد، هم‌چنین با کشورهای خارجی جهت اعزام دانشجو همکاری می‌کند که می‌توانید اخبار آن را از وب‌سایت همان اداره مشاهده نمایید.

البته اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید می‌توانید از خدمات موسسه هورین نیز کمک بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
نظرات

مقالات مرتبط

ثبت سفارش

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .