دانشگاه مجازی بدون کنکور کارشناسی

خوشبختانه باهدف تسهیل تحصیل در دانشگاه برای افراد شاغل، مادران، بیماران و تمام کسانی که رفت‌وآمد در یک ساعت مشخص برایشان مشکل است، دانشگاه‌هایی وجود دارند که از طریق اینترنت –از راه دور- به دانشجویانشان آموزش می‌دهند. این دانشگاه‌ها را دانشگاه مجازی می‌نامند. برخی از رشته‌های آن‌ها در مقطع کارشناسی بدون کنکور بوده و داوطلبان به‌راحتی می‌توانند در آن ثبت‌نام نمایند.

دانشگاه‌های مجازی ایران

در دفترچه انتخاب رشته در مقابل نام هر رشته، نوع آموزش آن نوشته‌شده. نوع آموزش می‌تواند به‌صورت روزانه، شبانه، مجازی یا پردیس خودگردان باشد؛ بنابراین با مشاهده دفترچه انتخاب رشته به‌راحتی می‌توانید رشته‌های مجازی را بیابید.

فهرست کامل دانشگاه‌های مجازی را از لینک «» می‌توانید مشاهده کنید و توضیحاتشان را در ادامه همین مطلب بخوانید:

دانشگاه‌های غیرانتفاعی مجازی

برخی دانشگاه‌های غیرانتفاعی کاملاً به‌صورت مجازی بوده و کلیه رشته‌های آن‌ها نیز در تمام مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی بدون کنکور ارائه می‌شود.

برخی دیگر نیز دانشگاه غیرانتفاعی حضوری هستند و اکثر رشته‌ها در آن‌ها به‌صورت حضوری به دانشجویان تدریس می‌شود، اما صرفاً در چند رشته مشخص به‌صورت مجازی به دانشجویانشان آموزش می‌دهند.

اتفاقاً ازآنجاکه اکثر رشته‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند، شما می‌توانید بدون کنکور در رشته‌های مجازی این دانشگاه‌ها ثبت‌نام کنید.

دانشگاه‌های دولتی

در برخی دانشگاه‌های دولتی، برخی رشته‌ها به‌صورت مجازی آموزش داده می‌شود. این دانشگاه‌ها بعضاً ازنظر سطح علمی نیز در جایگاه مناسبی قرار دارند.

دانشگاه‌های پیام نور مجازی

رشته‌هایی که دانشگاه پیام نور به‌صورت مجازی ارائه می‌دهد فقط در مقطع کارشناسی ارشد هستند.

ثبت‌نام دانشگاه‌های مجازی

ثبت‌نام دانشگاه‌های مجازی، همراه با دانشگاه‌های سراسری انجام می‌پذیرد. لذا چنانچه قصد دارید بدون کنکور وارد دانشگاه سراسری شوید، باید «دفترچه راهنمای ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی» را از سایت سازمان سنجش دریافت کنید.

این دفترچه در مهلت ثبت‌نام بدون کنکور منتشر می‌شود.

رشته‌های کارشناسی بدون کنکور دانشگاه‌های مجازی

برای مشاهده رشته‌های کارشناسی بدون کنکور به لینک زیر مراجعه کنید:

دانشگاه غیرحضوری بدون کنکور در کارشناسی

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
نظرات

مقالات مرتبط

ثبت سفارش

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .