رشته‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور

در مطلب «چهار راهکار برای ثبت‌نام ارشد بدون کنکور»، چهار روش برای ادامه تحصیل بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد معرفی شدند؛ اما رشته‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور در هر روش کدامند؟

رشته‌های بدون کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

یکی از دانشگاه‌هایی که در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد، فراگیر پیام نور است.

در حال حاضر فراگیر پیام نور فقط رشته‌های کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد. برای مشاهده این رشته‌ها به صفحه زیر مراجعه کنید.

رشته‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور فراگیر پیام نور

اگر رشته موردنظر شما در میان رشته‌های فراگیر پیام نور وجود دارد، می‌توانید شرایط ثبت‌نام و تحصیل در فراگیر پیام نور را از صفحه «ثبت‌نام فراگیر بدون کنکور» بخوانید.

رشته‌های بدون کنکور کارشناسی ارشد مراکز بین‌المللی دانشگاه پیام نور

مراکز بین‌المللی دانشگاه پیام نور، در بعضی از رشته‌ها، بدون کنکور از داوطلبان ثبت‌نام به عمل می‌آورند.

این مراکز هم در داخل مرزهای ایران و هم در خارج از ایران وجود دارند.

شرایط کامل ثبت‌نام در این مراکز، شهرها و کشورهای دارای این مراکز و رشته‌هایی که در آن‌ها تدریس می‌شود را از صفحه «ثبت‌نام بدون کنکور در مراکز بین‌المللی دانشگاه پیام نور» بخوانید.

رشته‌های بدون کنکور کارشناسی ارشد پردیس‌های خودگردان

تعدادی از پردیس‌های خودگردان در برخی رشته‌ها به‌صورت بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد از داوطلبان ثبت‌نام می‌کنند. در این صورت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان انجام می‌شود.

البته بعضی دانشگاه‌ها یک آزمون کتبی یا شفاهی در خود دانشگاه برگزار می‌کنند.

برای مشاهده رشته‌های بدون کنکور هر یک از این پردیس‌های خودگردان بر روی لینک «رشته‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس‌های خودگردان» کلیک کنید.

پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد از طریق سهمیه استعدادهای درخشان

چنانچه واجد شرایط استعدادهای درخشان هستید و قصد دارید از این طریق وارد مقطع کارشناسی ارشد شوید، محدودیتی در رشته برای شما وجود نخواهد داشت و می‌توانید در هر رشته‌ای به تحصیلاتتان ادامه دهید.

شرایط استعدادهای درخشان را از صفحه «شرایط استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد» مشاهده کنید.

در پایان توصیه می‌شود چنانچه قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور دارید، دوباره رشته‌ها را از دفترچه کنکور و یا وب‌سایت‌های مرجع بررسی نمایید؛ چراکه رشته‌های دانشگاه‌ها در سال‌های متفاوت ممکن است تغییر کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
نظرات

مقالات مرتبط

ثبت سفارش

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .