رشته وکالت بدون کنکور

علاقه‌مندان به وکالت باید بدانند چیزی به نام رشته وکالت وجود ندارد. درصورتی‌که قصد دارید در آینده تبدیل به وکیل شوید یا پروانه وکالت داشته باشید، باید کارشناسی (لیسانس) حقوق داشته باشید و سپس در آزمون وکالت که جداگانه و بر اساس دروس رشته حقوق برگزار می‌شود شرکت کنید؛ بنابراین شما باید در کارشناسی حقوق بدون کنکور ثبت‌نام کنید.

رشته حقوق بدون کنکور

همان‌طور که گفته شد، برای وکالت باید در رشته حقوق مدرک کارشناسی داشته باشید. در این میان کارشناسی پیوسته و ناپیوسته تفاوتی ندارد.

تفاوت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته چیست؟

کارشناسی پیوسته رشته حقوق بدون کنکور

برای ورود به رشته حقوق می‌توانید از کلیه رشته‌های نظری اقدام به ثبت‌نام کنید؛ اما ظرفیت پذیرش این رشته در رشته علوم انسانی بیشتر از سایر گروه‌هاست.

در حال حاضر دانشگاه‌های پیام نور، آزاد، غیرانتفاعی، مجازی و دانشگاه‌های دولتی در دوره‌های شبانه و پردیس خودگردان برای رشته حقوق بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر به مطلب «رشته حقوق بدون کنکور» مراجعه کنید.

کارشناسی ناپیوسته رشته حقوق بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی نیز که کاملاً بدون کنکور است، در این رشته پذیرش دارد؛ اما این دانشگاه تنها در مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ثبت‌نام دارد؛ بنابراین اگر قصد دارید از طریق دانشگاه علمی کاربردی به وکالت برسید باید ابتدا وارد دوره کاردانی پیوسته حقوق شده و پس‌ازآن برای کارشناسی ناپیوسته ثبت‌نام کنید. در ضمن باید هر دو مدرک کاردانی و کارشناسی شما در رشته حقوق باشد تا اجازه شرکت در آزمون وکالت داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته حقوق بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی به لینک زیر مراجعه نمایید:

حقوق علمی کاربردی

آزمون وکالت

معمولاً در آذرماه برگزار می‌شود. منابع آن حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی با ضریب 3، حقوق جزا، آیین دادرسی کیفری و حقوق تجارت با ضریب 2 و اصول فقه با ضریب 1 است که همگی از درس‌های کارشناسی (لیسانس) حقوق هستند.

سؤالات آزمون وکالت توسط اساتید برجسته ایران طراحی می‌شود.

برای ثبت‌نام باید از مهرماه به سایت سازمان سنجش (sanjesh.org) مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
نظرات

مقالات مرتبط

ثبت سفارش

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .