شرایط ورود به دانشگاه هنر تهران بدون کنکور

دانشگاه هنر تهران در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. شرایط ورود به دانشگاه هنر تهران مانند سایر دانشگاه‌های روزانه و شبانه است و تفاوتی ندارد. اما سؤال اینجاست که آیا این دانشگاه بدون کنکور نیز دانشجو می‌پذیرد؟

لیست رشته‌های دانشگاه هنر تهران

دانشگاه هنر یک دانشگاه دولتی است و به‌صورت دوره‌های روزانه و شبانه دانشجو می‌پذیرد. لیست رشته‌ها و ظرفیت هر رشته در کنکور سال 97 به‌صورت زیر بوده است:
نام رشته نام دوره ظرفیت
ادبیات نمایشی روزانه 10
شبانه 5
ارتباط تصویری روزانه 10
شبانه 4
بازیگری روزانه 10
شبانه 5
سینما روزانه 28
شبانه 14
صنایع‌دستی روزانه 12
شبانه 5
عکاسی روزانه 10
شبانه 4
فرش روزانه 12
شبانه 5
مجسمه‌سازی روزانه 12
شبانه 8
نقاشی روزانه 12
شبانه 8
نمایش عروسکی روزانه 10
شبانه 8
طراحی پارچه شبانه 5
طراحی صحنه شبانه 5
طراحی صنعتی شبانه 5
این دانشگاه در کرج نیز شعبه دارد. به دانشجویان شعبه کرج، مدرک دانشگاه هنر تهران اعطا خواهد شد و فقط محل تحصیل ایشان کرج است. سه رشته زیر در دانشگاه هنر (کرج) دانشجو می‌پذیرد:
نام رشته نام دوره ظرفیت
آهنگسازی روزانه 9
شبانه 3
نوازندگی موسیقی ایرانی روزانه 10
شبانه 5
نوازندگی موسیقی جهانی روزانه 8
شبانه 8

شرایط قبولی در دانشگاه هنر تهران

برای ورود به دانشگاه هنر تهران باید در کنکور هنر شرکت کنید. این دانشگاه در مقطع کارشناسی بدون کنکور دانشجو نمی‌پذیرد؛ اما برای کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانید با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان، بدون کنکور در این دانشگاه ثبت‌نام کنید. اگر قصد دارید بدون کنکور در رشته هنر وارد یکی از دانشگاه‌های دولتی شوید، گزینه‌های دیگری غیر از دانشگاه هنر نیز وجود دارند که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. در ادامه این دانشگاه‌ها را معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه دولتی هنر تهران

علاوه بر دانشگاه هنر دانشگاه‌های الزهرا، تهران، پردیس خودگردان کیش دانشگاه تهران، شاهد، علم و صنعت ایران، دانشگاه صداوسیما و دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران تهران – دکتر شریعتی نیز رشته‌های هنر را تدریس می‌کنند. از این میان فقط پردیس خودگردان کیش دانشگاه تهران بدون کنکور ثبت‌نام می‌کند. در مورد شرایط تحصیل در پردیس‌های خودگردان، می‌توانید در صفحه «شرایط ثبت‌نام و تحصیل در پردیس های خودگردان» بیشتر بخوانید.

رشته‌های هنر بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران

با توجه به عدم تدریس بدون کنکور هنر در دانشگاه‌های دولتی تهران، علاقه‌مندان می‌توانند در دانشگاه آزاد واحدهای واقع در تهران، بدون کنکور ثبت‌نام کنند. رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد را می‌توانید از صفحه «لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد تهران» مشاهده کنید.   برای کسب اطلاعات در مورد کارشناسی ارشد بدون کنکور هنر به صفحه «ثبت‌نام ارشد هنر بدون کنکور» مراجعه نمایید.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
نظرات

مقالات مرتبط

ثبت سفارش

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .