بهترین نرم افزار مدیریت مقالات Mendeley

در اختیار داشتن ابزار مدیریتی برای مقالات، نیاز دانشجویان در همه رشته های تحصیلی است. Mendeley بهترین نرم افزار تحت وب برای مدیریت مقالات است که هر دانشجویی باید روی دسکتاپ داشته باشد.

دسترسی به مقالات علمی ضروری ترین امر در پروژه نویسی است. آموزش انجام پروژه ارشد بدون تبادل اطلاعات و بهره گیری از آخرین یافته های پژوهشی منجر به نتیجه خوبی نخواهد شد. لذا در اختیار داشتن ابزار مدیریتی برای مقالات، نیاز دانشجویان در همه رشته های تحصیلی است. Mendeley بهترین نرم افزار تحت وب برای مدیریت مقالات است که هر دانشجویی باید روی دسکتاپ داشته باشد. شاید بتوان این نرم افزار را نوعی شبکه اجتماعی علمی پژوهشی نامید که ازطریق آن می توان همکاری آنلاین و به اشتراک گذاری مقاله های علمی و داه های پژوهشی را آموزش انجام داد.

نرم افزار Mendeley
نرم افزار قدرتمند Mendeley برای استخراج جزئیات مقالات و نسخه های دیجیتال از پایگاه های علمی طراحی شده و همچون کتابخانه ای مجازی به ذخیره سازی و بازیابی اسناد می پردازد. فضای رایگان یک گیگابایتی Mendeley قادر به ذخیره سازی حجم بالای از مقالات است که البته می توان با پرداخت هزینه از فضای بیشتری نیز استفاده کرد.

ایراد وارد شده به Mendeley این است که از زبان فارسی به طور خودکار پشتیبانی نمی کند. البته با ورود اطلاعات به صورت دستی می توان این مشکل را برطرف کرد. کافی است گزینه ی Add Entry manually را باز کرده و اطلاعات مقاله را به صورت دستی وارد کنید. البته اغلب مقالات پژوهشی و معتبر به زبان انگلیسی ترجمه شده اند و از این نظر مشکلی نیست.

نحوه جستجو در مقالات

نرم افزار Mendeley امکان دسته بندی شخصی برای مقالات را فراهم آورده و کاربر می تواند فولدرهای جدیدی را برای خود ایجاد نماید. امکان جستجو در نرم افزار و یافتن مقالات نیز به را حتی میسر است. کاربر می تواند مقالات را بر اساس نام نویسنده، نوع انتشارات، تگ های شخصی و غیره دسته بندی کند.

این نرم افزار با اتصال به پایگاه داده ای قوی در پیدا کردن مقالات مشابه بسیار سریع عمل می کند و لیستی از خلاصه مقالات را برای بررسی نمایش می دهد. بدون باز کردن سند می توان خلاصه ای از متن و اطلاعات مقاله را بررسی کرد. امکان یادداشت کردن در کنار مقالات نیز وجود دارد. استفاده از امکانات Mendeley تنها به صورت آنلاین موجود است و نصب ساده ای دارد. برای آشنایی بیشتر و نصب نرم افزار کاربردی Mendeley می توانید از این قسمت استفاده کنید.
https://www.mendeley.com/

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
نظرات

مقالات مرتبط

ثبت سفارش

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .