کارشناسی ارشد سینما بدون کنکور

ورود بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد فقط در دانشگاه‌های خاصی امکان‌پذیر است. رشته سینما نیز ازجمله رشته‌هایی است که در هر دانشگاهی تدریس نمی‌شود. برای تحصیل بدون کنکور در کارشناسی ارشد سینما چه باید کرد؟

همان‌طور که ذکران در مطلب «دانشگاه های بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد» رفت، فقط به چهار طریق می‌توان بدون آزمون وارد ارشد شد.

  • دانشگاه فراگیر پیام نور
  • مراکز بین‌المللی پیام نور
  • پردیس‌های خودگردان
  • استعدادهای درخشان

دانشگاه پیام نور در مراکز بین‌المللی بدون کنکور و در دوره‌های فراگیر خود رشته سینما ندارد.

بنابراین علاقه‌مندان به این رشته فقط دو راه دیگر پیش رو دارند.

ثبت‌نام کارشناسی ارشد سینما بدون کنکور در پردیس‌های خودگردان

پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های دولتی، در صورت برخورداری از شرایط لازم، می‌توانند بدون کنکور و یا از طریق آزمون شفاهی که خود دانشگاه برگزار می‌کند، برای مقطع کارشناسی ارشد از داوطلبان ثبت‌نام به عمل آورند.

ازجمله پردیس‌های خودگردان که در مقطع کارشناسی ارشد رشته سینما را تدریس می‌کنند «دانشگاه تربیت مدرس» است.

بااینکه رشته سینما در پردیس خودگردان دانشگاه هنر نیز تدریس می‌شود، این دانشگاه در پردیس‌های خود پذیرش بدون کنکور ندارد.

شهریه پردیس‌های خودگردان

البته این دانشگاه‌ها صرفاً وابسته به دانشگاه‌های دولتی بوده ولی برای تحصیل در آن‌ها باید شهریه بپردازید. شهریه هر دانشگاه از طرف خود دانشگاه مشخص می‌شود و در سایت آن مشخص شده است.

مدرک پردیس‌های خودگردان

در مدرک فارغ‌التحصیلی پردیس‌های خودگردان، اسم دانشگاه اصلی ذکر شده و نام پردیس دانشگاهی به‌عنوان محل تحصیل دانشجو آورده می‌شود. مثلاً دانشگاه تربیت مدرس دانشکده پردیس کیش.

ثبت‌نام کارشناسی ارشد سینما بدون کنکور از طریق استعدادهای درخشان

درصورتی‌که شما دانشجوی سال سوم کارشناسی دانشگاه‌های سراسری یا آزاد باشید و معدل کل خود را بالاتر از 17 حفظ کرده باشید می‌توانید به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و برای ثبت‌نام بدون کنکور کارشناسی ارشد رشته سینما درخواست بدهید.

تغییر رشته در این روش در صورت موافقت هر دو دانشگاه مبدأ و مقصد امکان‌پذیر است؛ یعنی درصورتی‌که شما اکنون دانشجوی کارشناسی رشته‌ای غیر از سینما هستید و قصد دارید برای کارشناسی ارشد در رشته سینما ادامه تحصیل دهید، ممکن است میسر شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
نظرات

مقالات مرتبط

ثبت سفارش

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .