اگر شما دانشجو کارشناسی ارشد بوده و نمی‌دانید چگونه پایان نامه بنویسید، این پست از موسسه هورین را مطالعه کنید. در این پست از موسسه هورین قصد داریم در مورد مشکلات پایان نامه نویسی و نحوه شرکت در کارگاه پایان نامه نویسی هورین توضیح دهیم.

مشکلات پایان نامه نویسی

یکی از دغدغه‌های اصلی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی با آن مواجه هستند، نگارش پایان نامه است. این به این دلیل است که هیچ واحد و درسی در دوره‌های مختلف تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی به آموزش پروپوزال نویسی، پایان نامه نویسی و آموزش مقاله نویسی اختصاص داده نمی‌شود.

از طرف دیگر خیلی از اساتید دانشگاهی وقت کافی ندارند تا نحوه نگارش همه بخش‌های پایان نامه را توضیح دهند و دانشجویان کارشناسی ارشد بیشتر از دانشجویان دیگر از این موضوع ضربه می‌خورند . چراکه خیلی از اساتید دانشگاهی، بیشتر تمرکز و وقت خود را در اختیار دانشجویان دکترای خود قرار می‌دهند و شاید هفته‌ای یک ساعت را برای دانشجویان کارشناسی ارشد مشخص کنند. در این یک ساعت مشخص شده هم از دانشجویان خواسته می‌شود که گزارش کار پایان نامه خود را ارائه دهند. با توجه به مشکلات بیان شده، خیلی از دانشجویان اصلاً نمی‌دانند که از کجا باید نگارش پایان نامه را شروع کرد.

حل مشکل پایان نامه نویسی

برای حل مشکل پایان نامه نویسی، دو راه‌حل وجود دارد:

1.      تغییر وضعیت به شیوه آموزش محور

بارها دیده شده که خیلی از دانشجویان بعد از گذراندن بیش از 10 ترم هنوز موفق به نگارش متن کامل پایان نامه و دفاع از آن نشده‌اند. این امر باعث سرخوردگی خیلی از دانشجویان شده است. به همین دلیل خیلی از دانشجویان کارشناسی ارشد بعد از گذراندن ماه‌ها و سال‌ها پشت کنکور کارشناسی ارشد و صرف هزینه برای قبولی در رشته موردعلاقه خود، از ادامه راه منصرف شده و تصمیم به تغییر وضعیت به شیوه آموزش محور می‌گیرند.

2.      شرکت در کارگاه پایان نامه نویسی

اگر شما از طولانی شدن فرآیند نگارش پایان نامه خسته شده‌اید و تصمیم گرفته‌اید تا وضعیت خود را به شیوه آموزش محور تغییر دهید، باید توجه کنید که شما با این کار فرصت و شانس خود را برای موفقیت در مراحل بعدی از دست می‌دهید. شما نباید زود تصمیم بگیرید. دانشجویان کارشناسی ارشدی که پایان نامه ننوشته و از نگارش پایان نامه انصراف داده و به شیوه آموزش محور مدرک خود را می‌گیرند باید توجه کنند که شانس آن‌ها برای قبولی در مصاحبه مقطع دکترا خیلی کمتر از سایر دانشجویان است. هدف از نگارش پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد این است که دانشجو با نحوه پژوهش و سرچ جدیدترین مطالب علمی آشنا شود. ازاین‌رو بسیاری از اساتید در مصاحبه دکترا ترجیح می‌دهند در جلسه مصاحبه به متقاضیانی نمره بالاتر بدهند که توانسته‌اند با موفقیت از پایان نامه خود دفاع کنند.

توصیه ما به این دانشجویان این است که اصلاً از ادامه راه منصرف نشوند. شما می‌توانید با شرکت در کارگاه‌های آموزشی پایان نامه نویسی با اصول و قواعد پایان نامه نویسی آشنا شده و در زمان کوتاهی خودتان پایان نامه خود را نوشته و از آن دفاع کنید.

موسسه هورین با به‌کارگیری جمعی از اساتید و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر، مفتخر به برگزاری کارگاه‌های آموزشی پایان نامه نویسی است.

برای اطلاع از سرفصل‌های ارائه شده در کارگاه‌ پایان نامه نویسی موسسه هورین، اینجا کلیک کنید.

برای دریافت اطلاع بیشتر در مورد کارگاه‌ پایان نامه نویسی موسسه هورین، فرم انتهای صفحه را پر کرده تا مشاوران ما در موسسه هورین با شما تماس بگیرند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
نظرات

مقالات مرتبط

ثبت سفارش

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .