گام به گام مقاله نویسی برای دانش آموزان

گام به گام مقاله نویسی برای دانش آموزان

نوشتن مقاله یکی از مهارت‌های مهمی است که دانش‌آموزان در دوران تحصیلی خود باید آن را یاد بگیرند. این مهارت به آنها کمک می‌کند تا افکار و ایده‌های خود را به طور واضح و منسجم بیان کنند و در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کنند.

در این مقاله، به شما آموزش می‌دهیم که چگونه گام به گام یک مقاله را بنویسید:

1. انتخاب موضوع:

اولین گام در نوشتن مقاله، انتخاب یک موضوع است که برای شما جالب باشد و اطلاعات کافی برای نوشتن در مورد آن داشته باشید. شما می‌توانید موضوع مقاله خود را از بین درس‌های مدرسه، کتاب‌های خوانده شده، فیلم‌ها و سریال‌هایی که دیده‌اید یا تجربیات شخصی خود انتخاب کنید.

2. تحقیق و جمع آوری اطلاعات:

پس از انتخاب موضوع، باید به دنبال جمع‌آوری اطلاعات در مورد آن بگردید. شما می‌توانید از منابع مختلفی مانند کتابخانه، اینترنت، مصاحبه با افراد مطلع و یادداشت‌برداری از کلاس درس برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده کنید.

3. سازماندهی اطلاعات:

پس از جمع‌آوری اطلاعات، باید آنها را به طور منظم سازماندهی کنید. شما می‌توانید از یک نمودار درختی یا طرح واره‌نگاری برای سازماندهی اطلاعات خود استفاده کنید.

4. نوشتن پیش‌نویس:

در این مرحله باید یک پیش‌نویس از مقاله خود بنویسید. پیش‌نویس نیازی نیست که کامل و بی‌نقص باشد، فقط کافی است که ایده‌های اصلی شما را به طور منظم ارائه دهد.

5. بازنگری و ویرایش:

پس از نوشتن پیش‌نویس، باید مقاله خود را به طور دقیق بازنگری و ویرایش کنید. در این مرحله باید به دنبال اشتباهات دستوری، املائی و نگارشی بگردید و همچنین باید مطمئن شوید که مقاله شما منطقی، س روان و منسجم است.

6. نوشتن نهایی:

پس از بازنگری و ویرایش، نوبت به نوشتن نهایی مقاله شما می‌رسد. در این مرحله باید مقاله خود را با خط خوش و خوانا بنویسید یا آن را تایپ کنید.

نکات مهم در نوشتن مقاله:

  • موضوع مقاله خود را به طور واضح و مشخص معین کنید.
  • از منابع معتبر و به روز برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده کنید.
  • اطلاعات را به طور منظم و منطقی سازماندهی کنید.
  • از جمله‌بندی واضح و سلیس استفاده کنید.

 

 

آیا می‌خواهید مقاله بنویسید اما هیچ تجربه‌ای در زمینه نوشتن مقالات علمی و پژوهشی ندارید؟ و یا می‌خواهید با چاپ مقاله‌ ترفیع شغلی بگیرید؟ شما با شرکت در کلاس مقاله نویسی تمام مهارت‌های مقاله نویسی را خواهید آموخت.

حتما بخوانید:
آموزش آنلاین نرم افزار SPSS با تصویر

امروزه انتظار برای چاپ مقالات پژوهشی به‌طور قابل‌توجهی در دانشگاه‌ها و جوامع علمی در همه رشته‌ها در سراسر جهان افزایش یافته است؛ دانشجویان کارشناسی ارشد، دکتری و اعضای هیات علمی باید نتایج پایان‌نامه‌ها و تحقیقات خود را در مجلات معتبر و کنفرانس‌های داخلی و خارجی منتشر کنند. از طرف دیگر یکی از معیارهای مهم برای ارزیابی سطح علمی در مصاحبه‌های دکتری و ارتقاء شغلی افراد، تعداد مقالات چاپ شده است.  

متأسفانه علیرغم این که برای نوشتن و چاپ مقالات علمی استانداردهایی وجود دارد، اکثر دانشگاه‌ها هیچ گونه آموزشی در مورد نحوه نوشتن مقاله ارائه نمی‌دهند. فقدان کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی پایان نامه نویسی و مقاله نویسی در دانشگاه‌ها، فرآیند چاپ مقاله را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققان جوان مشکل و گاه بسیار ناامیدکننده ساخته است.

مزایای شرکت در کلاس مقاله نویسی

اگر شما دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستید و می‌خواهید برای دفاع از پایان نامه خود مقاله بنویسید و یا می‌خواهید ارتقا شغلی داشته باشید، شرکت در کلاس‌های مقاله نویسی برای شما مفید خواهد بود. با شرکت در این کلاس‌ها، شما دیگر مجبور نخواهید بود ساعت‌های زیادی را صرف کنید تا متوجه شوید که چگونه مقاله تحقیقاتی خود را شروع کنید.

کلاس‌های مقاله نویسی به همان اندازه که برای افرادی که باساختار مقاله آشنا هستند، مفید است به همان اندازه نیز برای مبتدیان کمک‌کننده خواهد بود.

اگر شما مبتدی بوده و هیچ اطلاعاتی در زمینه مقاله نویسی ندارید، در کلاس‌های مقاله نویسی نحوه نگارش تک‌تک بخش‌های مقاله به‌صورت گام‌به‌گام به شما آموزش داده خواهد شد. حتی اگر شما قبلا تجربه چاپ مقاله داشته باشید، با استفاده از استراتژی‌ها، روش‌ها و مثال‌هایی که در کارگاه‌های آموزشی ارائه می‌شود، می‌توانید روش تحقیق و سرعت مقاله نویسی خود را بهبود ببخشید.

مدرسان کلاس‌های آموزشی افراد باتجربه‌ای بوده و چندین مقاله در مجلات معتبر چاپ کرده‌اند. آن‌ها با مثال و نمونه، تمام استراتژی‌های نوشتن مقاله و چاپ آن را به شما آموزش خواهند داد.

در ادامه بخوانید:
کلاس آموزش پایان نامه نویسی

آموزش آنلاین مقاله نویسی

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
نظرات

مقالات مرتبط

ثبت سفارش

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .