رشته حقوق بدون کنکور

از میان رشته‌های گروه علوم انسانی، رشته حقوق ازجمله رشته‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. تا زمانی که تنها راه ورود به دانشگاه عبور از سد کنکور بود، داوطلبان فقط با تلاش بسیار زیاد می‌توانستند به آن راه یابند؛ اما اکنون با امکانی که سازمان سنجش مبنی بر ثبت‌نام بدون کنکور در دانشگاه به وجود آورده، داوطلبان می‌توانند حتی در رشته پرطرفداری مانند حقوق نیز بدون کنکور تحصیل کنند.

رشته حقوق در تمام مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می شود؛ اما در مقطع دکتری نه تنها برای رشته حقوق بلکه هیچ رشته ای پذیرش بدون کنکور ندارد و فقط دانشجویان استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری (روزانه و شبانه) و آزاد تحت شرایط خاصی می‌توانند بدون کنکور به تحصیلاتشان در مقطع دکتری ادامه دهند.

در مقطع کارشناسی ارشد نیز قبلا راجع به پذیرش بدون کنکور در مطلب «سه راهکار برای ثبت‌نام ارشد بدون آزمون» به طور مفصل توضیح داده شده که می توانید به آن مراجعه نمایید.

اما در اینجا راجع به کاردانی و کارشناسی بدون کنکور حقوق توضیح داده می‌شود.

رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق وب‌سایت خود دانشگاه آزاد انجام می‌پذیرد. این دانشگاه برای هر مقطع تحصیلی یک دفترچه جداگانه منتشر می‌کند.

در دفترچه ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد، رشته حقوق وجود ندارد.

در مقطع کاردانی ناپیوسته می‌توانید در رشته حقوق قضایی و در مقطع کارشناسی پیوسته نیز در رشته حقوق بدون کنکور در دانشگاه آزاد ثبت‌نام کنید.

رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه سراسری

ثبت‌نام بدون کنکور کلیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی، روزانه و شبانه، مجازی، پردیس‌های خودگردان و پیام نور همراه باهم صورت می‌گیرد. شرایط آن را می‌توانید در مطلب ثبت‌نام دانشگاه سراسری بدون کنکور بخوانید.

در ضمن برای کلیه رشته‌های مرتبط با حقوق، از کلیه رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی می‌توانید ثبت‌نام کنید.

برای اینکه ببینید دقیقاً کدام دانشگاه‌ها برای رشته‌هایی که مطرح می‌شود بدون کنکور پذیرش دارند باید «دفترچه راهنمای ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی» را از سایت سازمان سنجش دریافت نمایید.

شبانه

دانشگاه سراسری در دوره‌های روزانه برای رشته حقوق بدون کنکور دانشجو نمی‌پذیرد؛ اما در دوره شبانه رشته فقه و حقوق اسلامی پذیرش بدون کنکور دارد.

پردیس خودگردان و مجازی

دانشگاه‌های پردیس خودگردان و مجازی در رشته حقوق بدون کنکور ثبت‌نام می‌کنند. برای مشاهده دانشگاه‌هایی که در این رشته‌ها پذیرش بدون کنکور دارند باید به «دفترچه راهنمای ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی» که از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود مراجعه نمایید.

دانشگاه غیرانتفاعی

در دانشگاه غیرانتفاعی کارشناسی رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی، حقوق، فقه و حقوق اسلامی، کاردانی حقوق قضایی

در ضمن دانشگاه‌های غیرانتفاعی مذاهب اسلامی در رشته‌های فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق حنفی در مقطع کارشناسی بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد. لازم به ذکر است تحصیل در این دانشگاه رایگان است. دانشگاه‌های مذاهب اسلامی در شهرهای تهران، بندرعباس و زاهدان وجود دارند.

رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور در مقطع کاردانی دانشجو نمی‌پذیرد و اکثر رشته‌های کارشناسی این دانشگاه بدون آزمون ثبت‌نام می‌کنند.

خوشبختانه دانشگاه پیام نور در کارشناسی رشته‌های حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فقه و حقوق اسلامی پذیرش بدون آزمون دارد.

برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام در دانشگاه پیام نور به مطلب ثبت‌نام بدون کنکور در پیام نور مراجعه نمایید.

رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

بااینکه هیچ‌یک از دانشگاه‌ها در مقطع کاردانی پیوسته رشته حقوق، بدون کنکور دانشجو نمی‌پذیرند؛ اما دانشگاه علمی کاربردی برای این رشته بدون کنکور ثبت‌نام می‌کند.

رشته‌هایی که در دانشگاه علمی کاربردی تدریس می‌شوند کمی متفاوت از سایر دانشگاه‌ها بوده و بر اساس مشاغل موجود در جامعه به وجود آمده‌اند. برای اطلاع از رشته‌های حقوق دانشگاه علمی کاربردی به مطلب زیر مراجعه نمایید.

حقوق علمی کاربردی

در این مطلب شرایط ثبت‌نام هر رشته و آینده شغلی آن توصیف شده است.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
نظرات

مقالات مرتبط

ثبت سفارش

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .