شهریه و شرایط ثبت‌نام علمی کاربردی

علاوه بر جوانانی که قصد ادامه تحصیل دارند، ثبت‌نام علمی کاربردی برای افرادی که وارد بازار کارشده و اکنون قصد ادامه تحصیل دارند نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. چراکه می‌توانند تخصص‌های مرتبط با حرفه خود را به صورتی کاربردی فرابگیرند. در ضمن ازآنجاکه یکی از اهداف مهم این دانشگاه افزایش سطح مهارتی افراد شاغل است، با شرایط زمانی و فرصت محدودی که این افراد برای تحصیل در اختیار دارند کنار خواهد آمد و با آن‌ها همکاری خواهد داشت.  هدف دانشگاه علمی کاربردی آموزش علوم به دانشجویان به صورتی است که بتوانند از آن‌ها در شغل خود به‌صورت کاربردی استفاده کنند.

معیار پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی

شما می‌توانید صرف‌نظر از رشته‌ای که در آن تحصیل‌کرده‌اید در هر رشته‌ای که تمایل داشته باشید به ادامه تحصیل بپردازید. البته پذیرش ابتدا از میان افرادی صورت می‌گیرد که در رشته مرتبط تحصیل کرده باشند و بعدازآن درصورتی‌که ظرفیت خالی باقی مانده باشد از میان فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌ها پذیرش خواهد شد. معیار پذیرش داوطلبان معدل آن‌هاست و آزمونی جهت ثبت‌نام برگزار نخواهد شد. درصورتی‌که در رشته‌ای غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود پذیرفته شوید باید حداکثر 6 واحد جبرانی بگذرانید. برای آشنایی با رشته‌های جذاب و عجیب علمی کاربردی به مطلب «معرفی رشته‌های علمی کاربردی» مراجعه نمایید.

مقاطع تحصیلی علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی فقط برای مقطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته پذیرش دارد؛ یعنی شما می‌توانید بدون گذراندن دوره پیش‌دانشگاهی، از کاردانش، فنی حرفه‌ای و یا هنرستان نظام قدیم برای کاردانی علمی کاربردی ثبت‌نام کنید. برای مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز داشتن مدرک کاردانی و یا بالاتر از آن نیاز است.

زمان و نحوه ثبت‌نام علمی کاربردی

درصورتی‌که تمایل دارید در دانشگاه علمی کاربردی ثبت‌نام کنید نیازی به شرکت در کنکور ندارید. فقط باید به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه کرده و از فهرست سمت راست صفحه روی گزینه «جامع علمی کاربردی» کلیک کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود می‌توانید اخبار دانشگاه علمی کاربردی را مشاهده نمایید. در زمان ثبت‌نام علمی کاربردی که در نیمه دوم مردادماه اعلام می‌شود، دفترچه ثبت‌نام بر روی این صفحه قرار خواهد گرفت. هم‌چنین می‌توانید به وب سایت رسمی جامع علمی کاربردی مراجعه نمایید.

تسهیلات و شرایط تحصیل در مراکز علمی کاربردی

هر یک از مراکز علمی کاربردی شرایط تحصیل و تسهیلاتی را که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد به‌طور جداگانه اعلام می‌نمایند که اگر دفترچه ثبت‌نام علمی کاربردی امسال و یا سال‌های گذشته را دریافت نمایید، در جدولی شرایط هر مرکز به‌طور جداگانه ذکرشده. پیشنهاد می‌کنم برای اطلاعات بیشتر به مطلب «راهنمای انتخاب مرکز علمی کاربردی» مراجعه نمایید.

شهریه علمی کاربردی

برای ثبت‌نام علمی کاربردی شهریه ثابت هر دو مقطع کاردانی و یا کارشناسی تقریباً مشابه بوده و بسته به گروه رشته‌ای که انتخاب می‌کنید از 350 تا 500 تومان متغیر است. هر واحد تخصصی نظری حدود 18-27 و آزمایشگاهی برای رشته‌های گروه صنعت حدود 42 و سایر گروه‌ها حدود 30 تومان است. در ضمن به دانشجویانی که درخواست بدهند، وام شهریه تعلق خواهد گرفت.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
نظرات

مقالات مرتبط

ثبت سفارش

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .