دانشگاه‌های بدون کنکور رشته طراحی لباس

خوشبختانه رشته طراحی لباس در تعداد زیادی از دانشگاه‌ها به‌صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی (معدل) پذیرش دارند.

این رشته در همه مقاطع کاردانی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد تدریس می‌شود. همان‌طور که می‌دانید برای ورود به کاردانی پیوسته باید دارای مدرک دیپلم باشید و نیازی به گذراندن پیش‌دانشگاهی ندارید، برای کارشناسی پیوسته باید مدرک پیش‌دانشگاهی داشته باشید. همین‌طور برای کارشناسی ناپیوسته به مدرک کاردانی و برای کارشناسی ارشد به مدرک کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) نیاز است.

رشته طراحی لباس دانشگاه‌های سراسری بدون کنکور

رشته طراحی لباس بدون کنکور در دانشگاه‌های سراسری در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ها به‌صورت کشوری است؛ یعنی برای انتخاب یک دانشگاهی لزومی ندارد بومی آن ناحیه باشید و از هر جای کشور می‌توانید هر شهری را انتخاب کنید.

دانشگاه‌های الزهرا، دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ تهران، دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی و مؤسسات غیرانتفاعی المهدی مهر و فیض الاسلام که هر دو دخترانه و در اصفهان واقع‌اند، مؤسسات غیرانتفاعی رسالت کرمان، کمال‌الملک نوشهر، حکیم ناصرخسرو ساوه، علم و هنر یزد و امام جواد (ع) یزد بدون کنکور برای کارشناسی طراحی لباس ثبت‌نام می‌کنند.

رشته طراحی لباس دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی طراحی لباس در واحدهای کاشان، نجف‌آباد، تهران-جنوب، طبس و قائم‌شهر به‌صورت تمام‌وقت و در واحد یزد هم به‌صورت تمام‌وقت و هم پاره‌وقت بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد.

دانشگاه علمی کاربردی

همان‌طور که مستحضرید کلیه رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور و در مقطع کاردانی پیوسته هستند. خوشبختانه در این دانشگاه رشته‌های طراحی لباس و یک رشته‌های مشابه به‌نام طراحی کیف و کفش بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند.

فارغ‌التحصیلان کاردانی می‌توانند این رشته را در مقطع کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی بدون کنکور ادامه دهند. رشته کارشناسی حرفه‌ای طراحی و الگوسازی پوشاک در دانشگاه علمی کاربردی در گرایش‌های لباس اجتماعی و مشاغل، لباس اقوام، لباس مجلسی و خانگی بداون کنکور ثبت‌نام می‌کند.

دانشگاه فنی حرفه‌ای

این رشته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مقطع کاردانی پیوسته با عنوان «طراحی پوشاک» تدریس می‌شود.

تحصیل در دانشگاه فنی حرفه‌ای شرایط خاصی دارد که می‌توانید آن‌ها را در صفحه ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه فنی و حرفه ای ببینید.

برای کسب اطلاعات در مورد دانشگاه های کارشناسی ارشد طراحی لباس بدون کنکور به لینک داده‌شده مراجعه کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
نظرات

مقالات مرتبط

ثبت سفارش

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .