معرفی رشته‌های دانشگاه‌های بدون کنکور مشهد

دانشگاه‌های شهر مشهد رتبه‌های خوبی در بین دانشگاه‌های کشور دارند؛ از همین‌رو بسیاری از داوطلبان ورود به دانشگاه در پی ورود به دانشگاه‌‌های بدون کنکور مشهد هستند تا بتوانند بدون عبور از سد کنکور، به دانشگاه خوبی راه پیدا کنند.

شهر مشهد دارای دانشگاه فردوسی، دانشگاه آزاد واحد مشهد، چند مرکز غیرانتفاعی، علمی کاربردی و پیام نور است؛ رشته‌های بدون کنکور تمام این دانشگاه‌ها در این مطلب معرفی شده‌اند.

رشته‌های بدون کنکور دانشگاه فردوسی مشهد

تنها دانشگاه دولتی شهر مشهد، دانشگاه فردوسی است. این دانشگاه توانسته در بین تمام دانشگاه‌های ایران، رتبه چهارم را کسب کند که این نشان از سطح بسیار بالای علمی این دانشگاه دارد.

دانشگاه فردوسی مشهد در دو نوبت روزانه و شبانه دانشجو می‌پذیرد. دانشجویان نوبت روزانه و شبانه از امکانات تحصیلی یکسانی استفاده می‌کنند. اساتید ایشان یکی است و ممکن است حتی سر یک کلاس بنشینند. تنها تفاوت در این است که از دانشجویان نوبت شبانه شهریه دریافت می‌شود.

معمولاً دانشگاه‌هایی که در سطح علمی بالایی قرار دارند بدون کنکور دانشجو نمی‌پذیرند؛ دانشگاه فردوسی نیز فقط در رشته‌های علوم و مهندسی خاک، ادیان و عرفان در نوبت روزانه و برای رشته‌های علوم دامی، علوم و مهندسی باغبانی، علوم و مهندسی خاک، علوم و مهندسی شیلات، مهندسی طبیعت و ادیان و عرفان در نوبت دوم (شبانه) پذیرش بدون کنکور دارد.

ثبت‌نام در این رشته‌ها از طریق ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی در گروه‌های آزمایشی ریاضی و تجربی امکان‌پذیر است.

رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد مشهد

دانشگاه آزاد مشهد در سال 95 توانست جایگاه دوم را در تولید مقالات علمی کسب نماید و طبق آمار سیویلیکا، در حال حاضر بین کلیه دانشگاه‌های آزاد کشور رتبه هفتم را دارد. این‌ها نشان از سطح بالای علمی این دانشگاه دارد.

دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد.

برای اطلاع از رشته‌هایی که در دانشگاه آزاد بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند بر روی لینک «رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد مشهد» کلیک کنید.

رشته‌های بدون کنکور غیرانتفاعی مشهد

ثبت‌نام دانشگاه‌های غیرانتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی (بدون کنکور) نیز همراه با ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌های سراسری صورت می‌گیرد.

اکثر رشته‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی بدون کنکور هستند. برای اطلاع از دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی شهر مشهد و رشته‌هایی که در آن‌ها بدون کنکور از داوطلبان ثبت‌نام می‌کنند بر روی لینک «رشته‌های بدون کنکور غیرانتفاعی مشهد» کلیک کنید.

رشته‌های بدون کنکور پیام نور مشهد

همان‌طور که در مطلب «ثبت نام بدون کنکور در پیام نور» گفته شد، اکثر رشته‌های کارشناسی دانشگاه پیام نور بدون کنکور پذیرش دارند.

لیست رشته‌های بدون کنکور پیام نور مشهد در گروه‌های آزمایشی هنر، زبان‌های خارجی، ریاضی، تجربی و انسانی بر روی لینک «دانشگاه پیام نور بدون کنکور مشهد» کلیک کنید.

رشته‌های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی مشهد

دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دانشجو می‌پذیرد. برای اطلاع از شرایط پذیرش بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی به لینک داده‌شده مراجعه نمایید.

در شهر مشهد نیز مراکز علمی کاربردی متعددی مشغول فعالیت هستند که هر یک از آن‌ها به سفارش یک سازمان اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند.

برای مشاهده رشته‌های کاردانی علمی کاربردی شهر مشهد بر روی لینک «رشته های کاردانی علمی کاربردی مشهد» و برای رشته های کارشناسی بر روی «رشته های کارشناسی علمی کاربردی مشهد» کلیک کنید.

رشته‌های بدون کنکور علوم پزشکی دانشگاه مشهد

رشته‌های گروه پزشکی در مقطع دکترای حرفه‌ای بدون کنکور در هیچ دانشگاهی پذیرش ندارند؛ اما اگر قصد تحصیل در هر یک از رشته‌های گروه پزشکی را دارید برای کسب اطلاعات می‌توانید به مطلب «ورود به دانشگاه بدون کنکور در پزشکی» مراجعه نمایید.

یکی از رشته‌های مرتبط با پزشکی که این روزها طرفداران زیادی را به خود جذب کرده طب سنتی ایرانی است. تحصیل در رشته طب سنتی شرایط خاصی را می‌طلبد که با مراجعه به صفحه «معرفی رشته طب سنتی و شرایط تحصیل در آن» می‌توانید از آن مطلع شوید.

رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری بدون کنکور مشهد

ثبت‌نام ارشد و دکتری بدون کنکور متفاوت از کاردانی و کارشناسی صورت می‌گیرد. شرایط دقیق آن را از لینک «روش‌های ثبت‌نام کارشناسی ارشد بدون کنکور» بخوانید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
نظرات

مقالات مرتبط

ثبت سفارش

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .