مهلت ثبت‌نام دانشگاه بدون کنکور

مهلت ثبت‌نام دانشگاه برای مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری، بدون آزمون، در این مقاله بطور جامع توضیح داده شده است.
مهلت ثبت‌نام دانشگاه مورد سؤال بسیاری از داوطلبانی است که قصد ثبت‌نام در دانشگاه‌ها را دارند. ما در اینجا قصد داریم به زمان تقریبی ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه‌های مختلف اشاره کنیم. اگر قصد ثبت‌نام در هر نوع مؤسسه و دانشگاهی را دارید و نمی‌دانید حدوداً چه زمانی باید اقدام کنید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنم، اما تأکید می‌کنم که در اینجا فقط به مهلت تقریبی ثبت‌نام دانشگاه‌ها می‌پردازیم و لازم است شما از مدتی قبل از زمان گفته‌شده اخبار را دنبال کنید تا از ثبت‌نام دانشگاه جانمانید.

مهلت ثبت‌نام دانشگاه برای مقطع کاردانی

در مقطع کاردانی بدون آزمون که توسط دانشگاه‌های آزاد، علمی کاربردی و غیرانتفاعی به‌صورت پیوسته و ناپیوسته برگزار می‌شود، مهلت ثبت‌نام نیمسال اول معمولاً اواخر مردادماه و برای نیمسال دوم دی‌ماه است. برای اطلاع از زمان دقیق مهلت ثبت‌نام دانشگاه‌ها برای دانشگاه‌های علمی کاربری، پیام نور و غیرانتفاعی به سایت sanjesh.org و برای دانشگاه آزاد به سایت sanjesh2.iau.ac.ir مراجعه کنید.

مهلت ثبت‌نام مقطع کارشناسی

همه دانشگاه‌ها برای مقطع کارشناسی در دو نوبت نیمسال اول و نیمسال دوم، بدون آزمون دانشجو می‌پذیرند. مهلت ثبت‌نام دانشگاه آزاد برای کارشناسی پیوسته و ناپیوسته معمولاً هرسال برای ورودی مهر از مردادماه، و برای ورودی بهمن از دی‌ماه آغاز می‌شود. دانشگاه‌های پیام نور نیز برای ورودی مهرماه در مرداد، هم‌زمان با سراسری ثبت‌نام می‌کنند. متقاضیانی که در نیمسال اول پذیرفته نشده باشند می‌توانند در تکمیل ظرفیت که مهلت ثبت‌نام آن اواخر مهر تا آبان ماه است اقدام نمایند که بنا بر تشخیص دانشگاه موردنظرشان ممکن است در هر یک از نیمسال‌های اول یا دوم پذیرفته شوند. مهلت ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ناپیوسته برای نیمسال اول اواسط مرداد و برای نیمسال دوم دی‌ماه است. لازم به ذکر است، دانشگاه علمی کاربردی برای مقطع کارشناسی پیوسته ثبت‌نام نمی‌کند. متقاضیان ورود به دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور برای نیمسال اول باید مردادماه و برای نیمسال دوم باید آبان ماه اقدام به ثبت‌نام نمایند. البته متقاضیان ورود به دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور می‌توانند علاوه بر دفترچه ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی، از طریق دفترچه کنکور سراسری نیز  ثبت‌نام کنند.

مهلت ثبت‌نام مقطع کارشناسی ارشد

مهلت ثبت‌نام دانشگاه آزاد برای مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون در سال ۹۷ اوایل مردادماه بوده که احتمالاً برای سال‌های بعد نیز حوالی همین زمان خواهد بود. برای آگاهی از شرایط ثبت‌نام بدون آزمون در دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی ارشد می‌توانید به لینک «کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد بدون کنکور» مراجعه کنید. مهلت ثبت‌نام دانشگاه پیام نور نیز برای مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون معمولاً شهریورماه یا مهر ماه است.

مهلت ثبت‌نام مقطع دکتری

اگر داوطلب ثبت‌نام در دانشگاه آزاد برای مقطع دکتری و به‌صورت بدون آزمون هستید، لازم است بدانید مهلت ثبت‌نام این دانشگاه معمولاً اواخر خرداد تا اوایل تیرماه است. سایر دانشگاه‌ها به‌طور کلی از داوطلبان ثبت‌نام نمی‌کنند، بلکه داوطلبان باید پیگیر اخبار دانشگاه مدنظر خود باشند و به‌محض اعلام آن دانشگاه برای ثبت‌نام مراجعه نمایند.
برای اطلاع از رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌ها به لینک «رشته‌های بدون کنکور» مراجعه نمایید.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
نظرات

مقالات مرتبط

ثبت سفارش

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .